newmiiind

newmiiind

ازدواج بعد از سی سالگی | مزایا و معایب ازدواج بعد 30 سالگی

جمعه پنجم 3 1402

ازدواج بعد از سی سالگی برای عده ای از زنان و مردان هولناک است. در وهله اول باید به انتخاب هر شخصی احترام بگذارید. جامعه امروزی سرشار از جوانانی است که اولویت را کار و تحصیل می‌دانند و در نهایت برای ازدواج خود را آماده می‌کنند. در ازدواج بعد از سی سالگی مانند تمامی ازدواج ها مزایا و معایبی وجود دارد. معمولا از بارزترین مزایای ازدواج بعد از 30 سالگی به کاهش مشکلات مالی و آمار طلاق می‌توان اشاره کرد. از جمله معایب ازدواج بعد از سی سالگی، اختلاف سنی زیاد با فرزندان است و همچنین از انرژی کمتری برخوردارند. اگر بخواهیم به طور کلی ازدواج بعد از سی سالگی را بررسی کنیم باید به نکات و مشاوره قبل از ازدواج دقت کنید. هر نوع ازدواجی نیاز شدید به مشاوره ازدواج دارد.

منبع: ازدواج بعد از سی سالگی | مزایا و معایب ازدواج بعد 30 سالگی

ازدواج بعد از سی سالگی

بسیاری از افراد به دلیل درگیری های مختلف زندگی تا قبل از 30 سالگی ازدواج نکرده اند. ادامه تحصیل، جست و جو برای شغل مناسب، نبود فردی مناسب، عدم آمادگی روانی و … این افراد تن به ازدواج نمی‌دهند. عده ای نیز هستند که برای فراهم کردن امکانات مناسب، تا 30 سالگی ازدواج نکرده اند.

به طور کل دلایل هر کسی متفاوت است. اما ازدواج بعد از سی سالگی مزایا و معایبی نیز به دنبال دارد. پس اگر به سی سالگی رسیده اید و یا قصد ازدواج بعد از 30 سالگی دارید؛ حتما در ادامه این مقاله برای اطلاع از مزایا و معایب این نوع ازدواج با ما همراه باشید.

مزایای ازدواج بعد از سی سالگی

ازدواج های پس از 30 سالگی معمولا پایدار تر هستند. خوبی ها یا مزایای ازدواج بعد از سی سالگی، شامل مواردی است که در ادامه توضیح داده ایم.

🟣با مشکلات مالی کمتری روبرو هستند

یکی از مزایای ازدواج بعد از سی سالگی، مشکلات مالی کمتر است. افرادی که بالای 30 سالگی ازدواج می‌کنند، شغل ثابتی دارند و احتمالا خیلی زیاد شرایط مالی ایده آل دارند. این افراد هنگام ازدواج با یکدیگر با مشکلات مالی روبرو نخواهند شد.

🟤 آمار طلاق کاهش می‌یابد

کاهش آمار طلاق در ازدواج بعد از سی سالگی، از مزایای آن است. افرادی که بالای 30 سالگی ازدواج می‌کنند از اینکه چه چیزی در زندگی می‌خواهند، آگاه هستند. به زبان عامیانه گفته می‌شود که جوانی کرده و حالا به دنبال ساخت زندگی سالم است. 

⚪ در ازدواج بعد از سی سالگی، افراد درک بالای از زندگی دارند

در ازدواج بعد از سی سالگی افراد درک بالاتری از زندگی دارند. این افراد معمولا پستی و بلندی های زندگی را دیده اند. در نهایت با هر مشکلی به زندگی استرس وارد نمی‌کنند. به طور کلی در این شرایط با افرادی زندگی خواهید کرد که با آرامش تمام در مسیر زندگی در حرکت است.

🟢 اختلافات را کنترل می‌کنند

دعوا و بحث، شیرینی رابطه است. اما دعواهای پی در پی باعث برهم خوردن رابطه زناشویی می‌شود. در ازدواج بعد از سی سالگی زوجین به دلیل درک بالا توانایی کنترل اختلافات را دارند. مشکلات را در کنار یکدیگر حل می‌کنند و از زندگی با هر دعوایی دلسرد نمی‌شوند.

🟡 وقت بیشتری برای خانواده می‌گذارند | ازدواج بعد از سی سالگی

افرادی که به ازدواج بعد از سی سالگی تن می‌دهند، مشکلات مالی ندارند و آگاه هستند که از زندگی چه چیزی می‌خواهند. همین امر باعث می‌شود که وقت کمتری را هدر دهند و تمام مدت را با خانواده سپری کنند.

معایب ازدواج بعد از سی سالگی

افرادی که بعد از 30 سالگی قصد ازدواج دارند، مشکلات زیادی در رابطه به وجود می‌آورند. در این بخش مقاله راجع به معایب ازدواج بعد از سی سالگی توضیح داده ایم.

🔴 در ازدواج بعد از سی سالگی، علاقه به زندگی مستقلی دارند

افرادی که در طولانی مدت به صورت مستقل زندگی کرده اند، به این شرایط عادت کرده اند. هر فردی را در زندگی مفید نمی‌دانند. به طور کلی در ازدواج بعد از سی سالگی، نقش زن و مردئ در خانه کاملا مشخص نیست.

🟣 شانس کمتری برای ازدواج دارند

افرادی که سن بالای 30 سالگی دارند، شانس کمتری برای ازدواج نیز دارند. این موضوع بیشتر برای خانم ها اتفاق می‌افتد. معمولا خانم ها پس از 30 سالگی خواستگاران زیادی نخواهند داشت.

🟢 تحمل کمی دارند

ازدواج بعد از سی سالگی افراد را کم تحمل می‌کنند. معمولا این افراد به دلیل مجری طولانی مدت به فردی کاملا مستقل تبدیل شده اند. اینکه فردی شرایط و قوانین زندگی آنها را تغییر دهد برایشان دشوار است. حتی این افراد در مقابل خطاهای همسر خود نیز تحمل بسیار کمی دارند.

🟠 اختلاف سنی با فرزندان زیاد است

یکی از معایب ازدواج بعد از سی سالگی، اختلاف سنی زیاد با فرزندان است. تربیت فرزندان باید اولویت والدین باشد. اما زمانی که با سن بالایی بچه دار می‌شوید، درک شما از فرزندان کمتر خواهد شد. 

🔵 در ازدواج بعد از سی سالگی، شور و شوق زیادی وجود ندارد

معمولا کسانی که وارد سن 30 سالگی می‌شوند، شور و شوق کمتری به نسبت دیگران دارند. به طور کل در ازدواج بعد از سی سالگی، شوق کسب تجربه وجود ندارد. حتی در این سن ازدواج، زوجین با دشواری تلاش می‌کنند تا موضوع جذابی برای سخن گفتن داشته باشند.

کلام آخر

ازدواج بعد از سی سالگی معمولا به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. بر اساس سلایق هر فردی در سن مورد علاقه خود ازدواج می‌کند. راه خوشبختی برای همه افراد یکسان نیست. به عنوان دختر و پسر باید معیارهای خود را انتخاب کنید و در مواقع مناسب ازدواج کنید. برای آینده برنامه ریزی کنید و زندگی زیبایی برای خود بسازید تا زمان مناسب ازدواج فرا رسد.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج بعد از سی سالگی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


(0) نظر
X